Wat is CRM

Een overzicht van CRM. Alles wat je moet weten over CRM en waarom het zo belangrijk is voor jouw bedrijf.

Gratis CRM testaccount

Wat is CRM?

CRM of “Customer Relationship Management”, ook wel klantrelatiebeheer genoemd, is een oplossing gericht op het binnenhalen en het behouden van klanten. Het biedt je een gemakkelijke, flexibele en geïntegreerde manier van werken. Het stelt jou en je medewerkers in staat gefundeerde beslissingen te nemen, je omzet te verhogen en je klanten een goede service te bieden.

Een CRM-oplossing bewaart alle contactgegevens op één toegankelijke plaats. Alle documenten, binnenkomende en uitgaande e-mail, producten, aantekeningen en zelfs webpagina’s die betrekking hebben op jouw zakenrelaties, worden compleet met datum- en tijdregistratie in de krachtige database vastgelegd en bijgehouden. De directe zoekfunctie geeft je onmiddellijk toegang tot deze essentiële informatie. CRM maakt het beheren van je contacten zo veel aangenamer, makkelijker en doeltreffender!

Hoe helpt een CRM precies?

Het goed integreren van de verschillende afdelingen en CRM maakt het voor een ieder in de organisatie makkelijker om samen te werken en informatie te delen. Hierdoor zal iedereen effectiever kunnen werken. Het beheren van de contacten met de klanten is een belangrijk onderdeel van iedere organisatie. Het beheren, opslaan en distribueren van de contacten, maar ook de acties die verband houden met het klantcontact, worden dankzij CRM veel eenvoudiger. Met CRM hoef je nooit meer dezelfde vraag twee keer te stellen, alle informatie van de relaties wordt zorgvuldig bewaard en indien nodig geanalyseerd.

Een onderzoek uitgevoerd onder Act! klanten onthult dat 75% van de gebruikers gelooft dat hun CRM-oplossing hen hielp bij het laten groeien van hun bedrijf.

De voordelen van CRM-software

Met behulp van een CRM-systeem kunnen je medewerkers en afdelingen klantgegevens delen. Dit maakt gestroomlijnde processen en informatiestromen mogelijk. Het zorgt ervoor dat niet elke medewerker of afdeling zijn eigen klanteninformatie en databestand heeft, maar dat de informatie wordt gedeeld en dit helpt de winstgevendheid van het bedrijf te verhogen door de productiviteit te verhogen. Verkoop-, klantenservice- en financiële teams kunnen hierdoor allemaal een centraal, gedeeld beeld van de klantinformatie en interacties hebben.

Een CRM-systeem bevordert ook een positieve teamcultuur. Het verbetert de communicatie als individuen en afdelingen informatie delen, samenwerken en inzicht krijgen in andere afdelingen binnen het bedrijf. Lees meer.


De belangrijkste functies van CRM

Uitgebreid klantenbeheer

Dankzij de uitgebreide functies voor contactbeheer kun je verder gaan dan alleen het opslaan van persoonlijke informatie en documenten, notities, activiteiten, geschiedenis, sociale media-updates enz. bewaren voor elk contact. Je kunt ook contacten in groepen of bedrijven plaatsen om gerichte en gepersonaliseerde communicatie te garanderen.

Uitgebreid klantenbeheer

Activiteiten inplannen en herinneringen

CRM helpt je je werkdag overzichtelijk te houden met volledige (centrale) agendafuncties, een takenlijst en herinneringsfuncties. Gekoppeld aan je klantendatabase, dus in een handomdraai heb je een volledig overzicht van jouw zakelijke contacten met de betreffende persoon. Als je een vergadering met een klant of collega wilt plannen, kun je met een CRM-systeem een agenda-item toevoegen en dit ook bijhouden. Door een geschiedenis te hebben van alle activiteiten die aan een contact zijn gekoppeld en door herinneringen te genereren, kun je overzichtelijk je activiteiten opvolgen.

Activiteiten inplannen en herinneringen

Verkoopkansen monitoren en verkoopbeheer

Met software voor klantrelatiebeheer kun je je verkoopkansen volgen en je inkomsten maximaliseren door te weten in welk verkoopstadium de verkoopkans zich bevindt, wat de dealstatus is, wie de contactpersoon is en wat het aangeboden product is. Je kunt te allen tijde prioriteiten stellen en ze aanpassen.

Verkoopkansen monitoren en verkoopbeheer

Rapportages en dashboards

Alleen als we zien waar het ons aan ontbreekt, kunnen we stappen ondernemen om te verbeteren. Een CRM-systeem helpt je dit te begrijpen door je realtime statistieken en inzichtelijke rapporten te bieden zodat je op het juiste spoor blijft. Een goed CRM-systeem zal je voorzien van ingebouwde rapporten en grafische dashboards om je te helpen kritische bedrijfsstatistieken op individueel, team- of bedrijfsniveau te visualiseren, zoals leads afgesloten door werknemers, gezondheid van verkooppijplijnen, best presterende producten, winst- / verliesanalyse en meer.

Rapportages en dashboards

Waarom Act! CRM

Act! is met meer dan 6 miljoen gebruikers in meer dan 30 landen één van de meest gebruikte CRM-programma's ter wereld. Het is de keuze voor ondernemers, sales- & marketingteams en het midden- en kleinbedrijf. Act! heeft geholpen de CRM-categorie op te zetten, en is sindsdien de voorloper geweest van innovaties en verbeteringen voor de klant. Lees meer.

Waarom TendenZ

TendenZ beschikt als enige Act! CRM-partner in de Benelux over het hoogste Act! Diamond Business Partner-niveau en daar zijn we trots op. Daarnaast hebben wij ook de Act! Certified Hosting-status en Training Center-status zodat wij je volledig kunnen ondersteunen. Door onze hechte samenwerking kan je ervan op aan, dat je investering in door ons geleverde oplossingen wordt ondersteund.

Waar op te letten bij je CRM-keuze?

Download onze gratis gids om je te helpen de beste CRM-oplossing voor jouw bedrijf te kiezen.

Gratis CRM keuzegids

var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();