Maakt jouw bedrijf al gebruik van de kracht van e-mailmarketing? Hier zijn vijf tips en trucs om je bedrijf optimaal te promoten.
Veel bedrijven starten met e-mailmarketingcampagnes, maar laten deze na verloop van tijd verwateren. Het is belangrijk om consistent te blijven met je e-mailmarketing. De meeste personen checken hun e-mail meerdere keren per dag, waarbij 40% hun e-mail 's ochtends controleert. Door regelmatig e-mails te verzenden, word je opgemerkt. Omdat jouw abonnees ervoor hebben gekozen om op de e-maillijst te staan, hoef je je dus geen zorgen te maken dat je wordt gemarkeerd als spammer.
Kies een schema en blijf erbij. Dit kan wekelijks, dagelijks of om de dag zijn. Wat je ook beslist, zorg ervoor dat je consequent blijft. Jouw klanten zullen de naam van jouw bedrijf in hun inbox gaan herkennen, dit bouwt naamsbekendheid op en verhoogt mogelijk de verkoop.
Zorg niet dat klanten tegen een muur van tekst aanlopen, dit resulteert in een klik naar de prullenmand. Wanneer ze jouw e-mail openen, zorg er dan voor dat je jouw boodschap kort en bondig houdt. Respecteer het feit dat besluitvormers weinig tijd hebben om aan je e-mail te spenderen. Ze zouden korte paragrafen, eenvoudige taal en opsommingspunten moeten zien die benadrukken wat belangrijk is.
Vergeet niet dat veel mensen hun postvak IN openen via hun mobiele apparaten. Niemand heeft de tijd om te scrollen en scrollen om de boodschap van je bericht helder te krijgen. Korte, gemakkelijk leesbare e-mails zijn hierin de sleutelwoorden.
Je wilt niet dat je onderwerpregel als een trucje klinkt. Deze moet vriendelijk, direct en eenvoudig zijn zodat je klanten je e-mail openen en je een vertrouwensrelatie met hen kan opbouwen. Het is een goed idee om het directe voordeel voor de lezer in de onderwerpregel te vermelden. Probeer je onderwerpregel te beperken tot tussen de 6 en 10 woorden.
Zie het als de kop van een artikel, het moet de aandacht trekken en ook een goede beschrijving geven van wat er komt. Een paar ideeën om te proberen zijn:
Een vraag stellen in de onderwerpregel.
Je lezers willen zich gewaardeerd voelen. Door hun naam in de mail en de onderwerpregel van de e-mail te gebruiken, voelt het meer persoonlijk en minder generiek aan. Ga nog een stap verder en personaliseer jouw e-mailmarketingcampagne ook aan het einde van je e-mail. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een foto van de CEO in plaats van het bedrijfslogo. Hierdoor weten klanten dat ze te maken hebben met echte mensen, waardoor ze meer geneigd zijn om zaken met je te doen.
Verwar je lezers niet door hen te vragen verschillende dingen voor je te doen. Elke e-mail moet slechts één call-to-action (CTA) bevatten. Wees direct. Oproepen tot actie omvatten uitspraken als "een afspraak boeken", "Ontdek hoe" of "claim je kortingsbon". Dit zijn specifieke, directe instructies voor je klanten. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat er slechts één CTA per e-mail is.
E-mailmarketing is een krachtige tool die de manier waarop je zaken doet, zal veranderen. Het gebruik van deze methoden zijn slechts een paar ideeën om betere klikfrequenties voor je e-mails te krijgen.
Neem gerust contact met ons op voor krachtige tools die je helpen de tips uit te voeren of kijk hoe Marketing Automation het werk voor jou kan doen.
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.