Stel je dit scenario voor: je wilt nieuwe tablets aanschaffen, je voert de benodigde zoektermen in in Google. Eén zoekresultaat brengt je naar een website met nuttige inhoud. Je geeft je contactgegevens op om meer informatie te krijgen. Je wacht tot het bedrijf contact met je opneemt, maar dat gebeurt niet.
Stel je dit herziene scenario eens voor. Je kiest een ander zoekresultaat, andere website en een ander bedrijf. Minuten nadat je je e-mailadres hebt opgegeven, ontvang je een gepersonaliseerde e-mail. Ze bedanken je voor het lezen van hun blog, waarvan ze hopen dat deze je geholpen heeft. Ze vertellen je een beetje over hun bedrijf, bieden wat extra informatie en beloven om alle vragen die je hebt, te beantwoorden.
Welk bedrijf van deze twee maakte een eerste positieve indruk en welk bedrijf liet je koud? Wat is waarschijnlijk jouw keuze voor de aanschaf van de nieuwe tablets? De kans is groot dat je het bedrijf kiest dat reageerde, dat je serieus genoeg nam om je te verwelkomen. Dat is de kracht van marketingautomatisering.
In de kern wordt marketingautomatiseringssoftware gebruikt voor het uitvoeren van veel van de taken die normaal door mensen worden uitgevoerd, van e-mailmarketing tot leadkoestering tot CRM (Customer Relationship Management). Wanneer marketingautomatisering effectief wordt benut, kunnen bedrijven sneller reageren op klanten en potentiële klanten, waardoor ze de ondersteuning en begeleiding krijgen die in de loop van de tijd vertrouwen opbouwt.
Bij effectieve uitvoering kan marketingautomatisering bedrijven van elke grootte (inclusief kleine bedrijven) helpen hun belangrijkste marketingdoelen te bereiken en de winstgevendheid te vergroten en dat maakt het een goede investering. Bekijk eens deze statistieken van CMO:
Elk bedrijf is natuurlijk anders, maar het leeuwendeel heeft vergelijkbare voordelen, waaronder de volgende 5:
Volgens een recente onderzoek realiseert bijna 50% van de bedrijven die investeren in marketingautomatisering, een rendement op die investering binnen de eerste 2 tot 6 maanden, 76% ervaart die ROI (Return on investment) in de eerste 7 tot 12 maanden. Tegelijkertijd is de beslissing om te investeren in marketingautomatiseringshulpmiddelen (zoals CRM-software), echter een stap die je alleen moet nemen nadat je de voordelen voor jouw bedrijf zorgvuldig hebt afgewogen, idealiter na overleg met een marktleider die je kan begeleiden naar de beste oplossing voor jouw bedrijf.
Wil je meer te weten komen over hoe het Act! platform je bedrijf kan helpen de verkoop te stimuleren, de winstgevendheid te vergroten en verder te groeien, start dan vandaag nog met je gratis proefperiode!
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.