Wist je dat de klantervaring 73 procent van de aankoopbeslissingen van klanten beïnvloedt? Om op te vallen in de zeer competitieve startupwereld, de retentiegraad te verbeteren en nieuwe klanten aan te trekken, moeten kleine bedrijven en startups een consistente en gelijkwaardige klantervaring bieden.
Dit is waar CRM-tools (Customer Relationship Management) van pas komen. De beste CRM’s voor startups helpen je bij het beheren van je verkooppijplijn, het nauwkeurig voorspellen van inkomsten, het betrekken van je klanten, het begrijpen van hun behoeften en het oplossen van hun problemen terwijl je solide relaties opbouwt.
In dit artikel laten we je zien hoe een CRM-tool jouw startup winstgevender kan maken en kijken we wat de ideale CRM is voor startende bedrijven.
De meeste startups hebben niet de middelen om te investeren in systemen en processen. Als een bedrijf dat net van de grond komt, heeft een startup geen significante verkoop- en klantenservicemiddelen en deze beperkingen dwingen oprichters vaak om meerdere hoeden te dragen terwijl ze hun weg naar succes volgen.
CRM-oplossingen kunnen deze reis veel gemakkelijker maken en ze kunnen startups voorzien van bewezen workflows en inzichten om de volgende belangrijke voordelen te bieden:
De beste CRM-systemen voor startups bevatten tools voor Marketing Automation die middelen voor verkeer en leadgeneratie bieden zoals, landingspagina’s, automatisering van e-mailmarketing en workflows om prospects te benaderen en op te volgen. Dit verlaagt de kosten aanzienlijk en maakt waardevolle tijd vrij die je kan investeren in andere kernactiviteiten van je bedrijf.
Een CRM-tool biedt nauwkeurige, real-time rapportage en statistieken via aanpasbare rapporten en dashboards door al je klantgegevens te integreren. Hierdoor hoef je niet in tientallen losgekoppelde spreadsheets te zoeken om kritieke klantgegevens te vinden en kan je eenvoudig de belangrijkste contacten en deals lokaliseren.
Bovendien omvat de ideale CRM-tool voor startups integraties met applicaties die je al gebruikt zoals QuickBooks, Google, Outlook, Zapier en DocuSign. Dit zorgt ervoor dat informatie naadloos tussen deze applicaties stroomt en hierdoor bespaar je veel tijd en het aantal invoerfouten vermindert.
Met het juiste CRM-platform kan je het volledige klanttraject stroomlijnen en het volgen vanaf de eerste interactie van je prospect met je bedrijf. Ook kan je hun betrokkenheid bij al je digitale bronnen volgen, waaronder je webpagina’s, nieuwsbrieven, e-mails, content. Maar, ook kan je de menselijke interacties volgen zoals de telefoongesprekken en vergaderingen.
Elke keer dat een klant contact opneemt, fungeert je CRM als een samenwerkingstool door je hun volledige geschiedenis te laten zien, inclusief de tevredenheidsniveaus, specifieke klachten en alle servicemedewerkers die hun zaken eerder behandeld hebben. Dit zorgt ervoor dat je de uitdagingen van de klant beter begrijpt en hem een vlotte en positieve klantervaring kan bieden. En, met geïntegreerde Marketing Automation kan je jouw klanten eenvoudig segmenteren in lijsten en e-mailcampagnes maken die aansluiten bij hun specifieke en unieke behoeften.
De beste CRM-tools hebben een directe invloed op je bedrijfsresultaten door het klantbehoud en de levenslange waarde te vergroten. Ze helpen je een uitstekende klantervaring te bieden, wat resulteert in meer up-sells en verlengingen.
De startup-oprichters van tegenwoordig hebben tijd en middelen nodig, dus gebruiksgemak is van het grootste belang voor een CRM voor een startup. Of je nu een CRM-beginner of professional bent, het is belangrijk om te zoeken naar gebruiksvriendelijke functies voor het slepen-en-neerzetten, evenals zelfbediening, digitale onboarding en trainingsbronnen om je te helpen meteen aan de slag te gaan.
Act! is de beste alles-in-één CRM- en marketingoplossing voor de startende ondernemers van tegenwoordig. Het omvat alles van workflow automatisering, het genereren van leads tot verkooppijplijnbeheer en het volgen van klantproblemen.
Act! is de beste CRM voor startups omdat:
Het uitbreiden van je klantbestand betekent het identificeren en aantrekken van de juiste klanten en hen tijdens hun reis betrokken houden. Je hebt genoeg op je bord. Dus, laat een geïntegreerde tool voor CRM en e-mailmarketing repetitieve taken automatiseren, prestaties bijhouden, prioritaire leads lokaliseren en je inkomsten nauwkeurig voorspellen. Werk slimmer, niet harder (en goedkoper) met een volledig geïntegreerde CRM-tool van wereldklasse zoals Act!
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.