« Terug naar blog hoofdpagina

4 belangrijke marketing trends

Marketing trends

De marketingwereld staat nooit stil, zeker niet in het digitale tijdperk waarin we momenteel leven. In deze blog worden vier belangrijke marketingtrends besproken die jouw bedrijf vooruit kunnen helpen:

  1. Videomarketing
  2. Influencer-marketing
  3. User generated content
  4. AI

Videomarketing

Videomarketing is een begrip dat de laatste jaren enorm gegroeid is met de komst van de platformen TikTok, YouTube shorts en Instagram. Bedrijven maken videocontent om het merk te promoten of om de doelgroep te informeren. Ook kan je educatieve content plaatsen door bijvoorbeeld een video te maken over hoe je je product maakt.

Het grootste voordeel van videomarketing is dat het de aandacht trekt van bezoekers. In video’s kan je veel informatie verwerken in een korte tijd en daar zijn mensen dol op.

De content kan je op verschillende platformen plaatsen zoals de website of sociale media. Hiermee kan je je doelgroep vergroten, een community creëren, extra aandacht trekken. Maar, je kan ook je klanten een kijkje achter de schermen geven om jullie drijfveren te laten zien..


Videomarketing

Influencer marketing

Het aantal influencers is de afgelopen jaren explosief gegroeid en dit kan in het voordeel werken van veel bedrijven. Je kan als bedrijf bijvoorbeeld een samenwerking aangaan met een influencer die jouw bedrijf kan promoten.

Op allerlei verschillende vlakken zijn er influencers, hierbij kan je denken aan beauty, reizen, techniek, sport en veel meer. Zij kunnen jouw bedrijf/producten promoten door gebruik te maken van kortingscodes, weggeefacties, maar soms is het noemen van de bedrijfsnaam al genoeg.

Als bedrijf kan je ervoor kiezen om een eenmalige samenwerking aan te gaan met een influencer, maar je kan er ook voor kiezen om hem/haar het gezicht van je bedrijf te maken.


Influencer marketing

User generated content

Wat is er waardevoller dan een goede review van je klanten? Potentiële klanten hechten veel waarde aan de mening van hun voorgangers. Bij user generated content vertellen jouw klanten op eigen initiatief online iets over jou, in de vorm van een blog, social post o.i.d. Het nadeel hierbij is wel dat je er geen controle over hebt.

Maar, er zijn natuurlijk ook voordelen. Je krijgt bijvoorbeeld inzicht in de belevingswereld van je klanten, het vergroot je naamsbekendheid, je kan een community opbouwen en het is voor jou gratis.


User Generated Content

AI

Inmiddels heeft iedereen er vast wel van gehoord: AI, oftewel Artificial intelligence. Hierbij denken machines als mensen. AI is in de afgelopen maanden enorm gegroeid en veel bedrijven werken er al mee.

Het kan je overigens ook helpen met je CRM. Op salesgebied kan AI helpen met het analyseren van e-mails, agenda’s, etc. Hier haalt hij informatie uit waar jij vervolgens mee verder kan werken.

Daarnaast ondersteund het ook je marketing. AI kan namelijk teksten genereren over een onderwerp wat jij noemt, deze teksten kan jij vervolgens gebruiken als inspiratiebron voor bijvoorbeeld je Marketing Automation activiteiten. Daarnaast kan AI bijna al je vragen beantwoorden, dit komt doordat AI namelijk heel snel het Internet kan doorzoeken naar het juiste antwoord.

Ook op het gebied van service kan het behulpzaam zijn. AI kan namelijk cases classificeren en ze naar de juiste medewerker doorsturen. Dit kan jou veel tijd en geld besparen.

Benieuwd geworden naar AI? Lees dan meer op TendenZ IT.


Probeer nu Act! CRM met Marketing Automation voor 14 dagen gratis en ontdek de mogelijkheden.


Laat je reactie achter

var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();