Werk je aan de groei van je bedrijf? Dan probeer je vast verschillende marketingtactieken uit om de effectiefste tactiek voor jouw bedrijf te identificeren. Een manier om je bedrijf te laten groeien, is online adverteren zoals:
Deze marketingtactiek werkt voor een breed scala aan bedrijfstypen. Marketingbenaderingen omvatten het gebruik van landingspagina's en de resultaten die je ontvangt. Dit wordt gedeeltelijk bepaald door hoe goed je advertentie geschreven is en of de landingspagina veel conversies oplevert. Een landingspagina met een hoge conversieratio is een landingspagina die met succes leads genereert. Zonder dat potentiële klanten hoeven te betalen voor de gewenste actie van het verstrekken van hun contactgegevens.
Maar hoe creëer je een landingspagina die prospects consequent omzet in leads? Helaas is er geen eenvoudige formule voor. Bij het maken van landingspagina's past niet iedereen in één format. Er zijn veel variabelen bij betrokken, zoals branchetype, product, het individu en hun unieke behoeften of probleem. Om je op weg te helpen, volgen hier enkele handige tips om landingspagina's te optimaliseren en jouw conversiepercentage te verhogen.
Het is belangrijk om bekend te zijn met je publiek wanneer je een landingspagina maakt, vooral als hier een leadcapture-formulier op staat. Zijn het nieuwe leads? Bestaande leads? Of huidige klanten? Dit zal je vertellen hoe bekend ze zijn met je merk en hoeveel informatie je al over hen bezit.
Met dit in gedachten kun je informatieverzoeken aan bestaande leads en klanten beperken tot wat je niet in je database hebt, terwijl je nieuwe leads alleen om voorlopige details vraagt. Bovendien moet het verhaal op de landingspagina voor gloednieuwe leads meer feiten bevatten dan degenen die al bekend zijn bij je bedrijf.
Dit is het belangrijkst in de huidige markt, aangezien klanten een persoonlijke ervaring en ontevreden zijn als ze er geen krijgen.
De landingspagina moet hetzelfde uiterlijk hebben als de e-mail, advertentie of webpagina waaraan deze is gekoppeld. Je wilt niet dat je potentiële klanten op een link klikken en op een landingspagina terechtkomen die er totaal anders uitziet dan de pagina waarop ze zijn begonnen. Ze kunnen dan denken dat ze op de verkeerde plek zijn beland en ervoor kiezen niet verder te gaan.
Dit maakt het van cruciaal belang om een samenhangende ervaring te bieden waarbij berichtgeving en ontwerpelementen consistent zijn, van advertentie tot landingspagina, zodat er geen aarzeling is om door te gaan met de taak die voorhanden is. Dit kan de conversieratio aanzienlijk verhogen.
Bekijk ook: Act! Marketing Automation
Mensen zijn in toenemende mate hun privacy gaan beschermen en aarzelen om meer informatie op te geven dan absoluut noodzakelijk is. Daarom is het belangrijk om op dit punt in de relatie niet meer te vragen dan je eigenlijk nodig hebt. Overweeg dus zorgvuldig wat je op je formulier vraagt.
Als je meer details opvraagt dan ze willen delen, loop je het risico potentiële klanten te verliezen. Als je aanvullende, niet-essentiële informatie wilt hebben, kun je altijd velden opnemen die duidelijk zijn gelabeld als 'optioneel'.
Vervolgens kun je bepalen welk percentage leads de extra velden leveren en welke van deze extra velden ze daadwerkelijk invullen. Om hier meer inzicht in te krijgen, wil je misschien wat A / B-tests doen.
Zodra je hebt bepaald welke informatie het belangrijkst is, plaats je de velden in deze volgorde. Houd er rekening mee dat de meeste mensen bereid zijn om hun voor- en achternaam samen met een e-mailadres op te geven. Alles daarbuiten is een bonus. Zelfs als je denkt dat je verkoopvertegenwoordigers baat zouden hebben bij de extra informatie, kun je het beste niet hierom vragen, vooral niet bij nieuwe leads. Het is beter om in eerste instantie belangrijke informatie vast te leggen en in de loop van de tijd meer te verzamelen.
Als je bestaande potentiële klanten en klanten op een advertentie of websitelink klikken omdat ze geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt, laat ze dan niet herhaaldelijk hetzelfde formulier invullen. Of je vult het formulier voor hen in, zodat ze alleen maar op verzenden hoeven te klikken of je stelt een formulier op waarin om andere informatie wordt gevraagd dan voorheen. Ze zullen veel gelukkiger zijn als ze gemakkelijk toegang hebben tot je nieuwe aanbieding en je krijgt meer inzicht in hun interesses.
Vergeet niet dat steeds meer mensen hun e-mail lezen en op internet surfen op hun mobiele apparaten. Zorg er dus voor dat de landingspagina's worden geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Houd er rekening mee dat mobiele apparaten vaak de twee kolommen van je landingspagina stapelen, waarbij de linker boven de rechter wordt geplaatst. Als je wilt dat de tekst bovenaan staat, plaats je deze aan de linkerkant. En als je wilt dat je bericht en je formulier op hetzelfde scherm kunnen worden bekeken, moet je de landingspagina kort en krachtig maken.
Om twee belangrijke redenen is het van cruciaal belang dat je altijd een duidelijke en overtuigende call-to-action op elke landingspagina plaatst. Ten eerste wil je niet dat potentiële klanten op de pagina terechtkomen en niet zeker weten welke actie je wilt dat ze ondernemen of hoe ze die moeten ondernemen. Ten tweede moet je ze motiveren om daadwerkelijk de gewenste actie te ondernemen. Het simpelweg plaatsen van een formulier op je landingspagina betekent niet noodzakelijk dat leads het ook daadwerkelijk zullen invullen. Je moet hen precies vertellen wat je wilt dat ze doen. Ze willen niet proberen uit te vinden hoe ze verder moeten gaan.
Laat je nieuwe leads zich niet afvragen of hun verzoek is ontvangen of wat ze vervolgens moeten doen. Zodra ze op de landingspagina op Verzenden hebben geklikt, stuur je ze naar een landingspagina waar je ze bedankt voor het doen van de beoogde actie en betrek ze verder door aanvullende informatie of inhoud aan te bieden die op dat moment interessant kan zijn. Dit kan hen zelfs ertoe aanzetten om de volgende stap te zetten in de customerjourney.
Mogelijk promoot je dezelfde inhoud via verschillende kanalen, zoals e-mail, sociale media en betaalde advertenties. Dit maakt het belangrijk voor je om bij te houden waar leads op een link hebben geklikt, zodat je weet welke bronnen de meeste potentiële leads genereren en welke het meest consistent converteren. Dit zal je helpen je marketingresultaten continu te verbeteren en ook de bekendheid met je prospects te vergroten.
Zet deze tips in om landingspagina's te maken die converteren. Jij zult hier de vruchten van plukken en het helpt je bij het groeien van jouw bedrijf.
Maak direct landingspagina's aan met Act! Marketing Automation. Vergroot je conversie met effectieve leadcapture-formulieren die de inschrijvingen automatisch in Act! CRM zetten. Geavanceerde formulieren maken verdere opvolgacties mogelijk in Act!. Stuur automatisch een opvolgmail naar de leads die zich hebben ingeschreven.
Identificeer de meest geïnteresseerde leads met leadscores op basis van campagnebetrokkenheid, webformulierreacties en website-interacties. Kansrijke leads worden automatisch in Act!-groepen gezet voor een eenvoudige verkoopopvolging. Voor een alles-in-een oplossing ga naar CRM & Marketing Automation of schrijf je in voor het webinar.
Een gratis webinar gepresenteerd door een Act!-specialist die je de kracht van Landing Pages laat in Marketing Automation laat zien.
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.