Het klantenbestand van MKB-bedrijven is een van de belangrijkste bezitten van een bedrijf. Daarom verdient het klantenbestand een strak beheer en goed toezicht. Een CRM systeem is hierbij een goed hulpmiddel. Met een CRM-software kan je ervoor zorgen dat je langdurige klantrelaties opbouwt. Je hebt bij een goede CRM-software namelijk altijd ieder detail van je klant bij de hand, denk hierbij aan behoeften, gedrag, geschiedenis, etc.
CRM staat voor Customer Relationship Management, ook wel klantrelatiebeheer. Dat is ook waar het om draait bij een CRM systeem: het opbouwen en onderhouden van de relatie met je klanten. Met behulp van een goed CRM systeem kan je je bedrijfsprocessen optimaliseren en kan je je klanten beter te hulp staan. Je hebt namelijk alle up-to-date gegevens van de desbetreffende klant bij de hand en kan dus ook gemakkelijk terug zien wat zich in het verleden heeft afgespeeld.
Een goed CRM systeem brengt talloze voordelen met zich mee. Wij benoemen een aantal van deze voordelen:
Meer lezen over deze voordelen van CRM? Lees dan deze blog.
Een goed CRM systeem is belangrijk voor het gehele bedrijf, voor onder andere het verhogen van de nauwkeurigheid en efficiëntie. Maar we bespreken drie afdelingen in het bijzonder:
Dankzij de up-to-date gegevens van je CRM systeem heb je als salesmedewerker altijd toegang tot de juiste klantinformatie. Denk hierbij aan gegevens als eerdere aankopen, interacties, behoeften van de klant, etc. Doordat je altijd beschikt over de juiste informatie kan je vaak beter en sneller deals sluiten en de relatie versterken.
Klanten kunnen tegenwoordig via veel verschillende kanalen opmerkingen achterlaten over je bedrijf/product. Binnen een CRM systeem kunnen deze gegevens per klant worden verzameld en kan je als klantenservicemedewerker precies zien met wie je in gesprek bent en wat diegene over je bedrijf heeft gezegd.
Binnen een CRM systeem is de hele Customer Journey van de klant zichtbaar. Met behulp van de gegevens uit het systeem krijg je duidelijk inzicht in het gedrag en de voorkeuren van de klant. Door deze gegevens goed te gebruiken kan je gepersonaliseerde content creëren voor je klanten waardoor hun klanttevredenheid zal stijgen.
Om de marketingafdeling een handje te helpen kan je ervoor kiezen om je CRM systeem te combineren met Marketing Automation. Hiermee kan je namelijk effectieve en gepersonaliseerde campagnes opzetten om je klanten te benaderen.
Vanuit je CRM systeem kunnen er gegevens worden verzameld over je klanten die zich automatisch vertalen naar vervolgacties van de marketing. Hierbij kan je denken aan iemand die zich aanmeldt voor een proefperiode en automatisch een bericht ontvangt met een bedankje. En vervolgens ontvangt deze persoon een maand later een opvolgmail met informatie over je product/dienst. Op deze manier kan je veel taken automatiseren wat voor je medewerkers tijdbesparend werkt.
TendenZ biedt het CRM systeem Act! aan dat inmiddels al door vele kleine en middelgrote bedrijven in de Benelux wordt gebruikt. Met Act! heb je de mogelijkheid om velden binnen je systeem aan te passen, kan je gebruik maken van kant-en-klare branche specifieke sjablonen en kan je je lay-out van de interface aanpassen met behulp van geavanceerd maatwerk.
Probeer dan nu 14 dagen gratis of neem contact met ons op via telefoonnummer
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.