« Terug naar blog hoofdpagina

De 5 voordelen van geïntegreerde CRM & e-mailmarketing

CRM en e-mailmarketing zijn twee van de belangrijkste tools in elk bedrijf, en wanneer ze zijn geïntegreerd, bieden ze talloze voordelen voor zowel kleine als grote bedrijven. Veel bedrijven gebruiken echter nog steeds meerdere, afzonderlijke tools om hun verkoop- en marketinginspanningen te beheren. Dit leidt tot een ontkoppeling tussen de twee functies en veroorzaakt verminderde productiviteit, leadgeneratie, klantbetrokkenheid en uiteindelijk verkoopconversies. Veel hiervan kan worden ondervangen door jouw CRM- en e-mailmarketingtools te integreren.

Door deze krachtige tools te combineren, kun je:

  • Een toaalbeeld krijgen van elke klantrelatie;
  • Je lijsten en gegevens altijd gesynchroniseerd houden;
  • Marketingbetrokkenheid omzetten in verkoopacties;
  • De samenwerking op het gebied van verkoop en marketing verbeteren;
  • Meer gemak en zichtbaarheid ervaren;

1. Krijg een totaalbeeld van elke klantrelatie met geïntegreerde CRM & e-mailmarketing

CRM- en e-mailmarketingplatforms werken aan hetzelfde doel: sterkere en betekenisvollere relaties met prospects en klanten opbouwen door de interactie met hen te verbeteren. Maar het is belangrijk op te merken dat CRM- en e-mailmarketingplatforms verschillende soorten interacties met prospects en klanten en in zeer verschillende stadia van de verkoopcyclus mogelijk maken. En als je platforms niet zijn geïntegreerd, is het moeilijk om te weten welke interacties al zijn ervaren met een ander teamlid en wat de volgende stappen moeten zijn. Dit kan leiden tot overbodige gesprekken, miscommunicatie, algemene gevoelens van frustratie en zelfs omzetverlies.

Door CRM en e-mailmarketing te integreren, kun je realtime resultaten van marketingcampagnes in klantrecords zien om een dieper inzicht te krijgen in het gedrag van je klanten, aangezien zowel verkoop- als marketinginteracties samen op één plek worden bijgehouden. Omdat alle klantactiviteiten in de software worden bijgehouden, kunnen marketeers waardevolle en realtime inzichten in hun gedrag krijgen.

2. Houd je lijsten en gegevens altijd gesynchroniseerd

Met geïntegreerde CRM en e-mailmarketing hoef je je nooit meer zorgen te maken dat informatie niet meer synchroon loopt op twee verschillende platforms.

Als je CRM- en e-mailmarketingplatform niet zijn geïntegreerd, besteed je waarschijnlijk tijd aan het schakelen tussen verschillende datasets van vergelijkbare contacten, kansen en accounts. Iedereen die werkt aan het bijhouden van meerdere lijsten, kan je vertellen hoe tijdrovend en frustrerend verloren of niet-overeenkomende datasets kunnen zijn.

Geïntegreerde CRM- en e-mailmarketingplatforms delen gegevens en zorgen ervoor dat de informatie consistent is voor alle teams en systemen. Dit bespaart tijd, geld en leads aangezien informatie wordt georganiseerd en gedeeld. Daardoor is het gemakkelijker te beheren, analyseren en bij te werken.

Lees hier over de kracht van Act! Marketing Automation Klik hier

3. Zet marketingbetrokkenheid om in verkoopacties

Integratie optimaliseert klantrelaties door klantgegevens voor al je teamleden te centraliseren. Dit stelt je in staat om prioriteiten te stellen. Je kunt prospects bijvoorbeeld gemakkelijk volgen tijdens de verkoopcyclus en ervoor zorgen dat de juiste mensen worden gewaarschuwd om de beste interacties op precies het juiste moment te bieden. Deze personalisatie optimaliseert de klantbetrokkenheid en zorgt ervoor dat klanten zich gewaardeerd en begrepen voelen.

Je kunt bijvoorbeeld de conversiepercentages verbeteren door gedeelde gegevens uit e-mailmarketing te gebruiken om een snelle follow-up van een hot lead te activeren; misschien iemand die zich aanmeldt voor een gratis proefperiode of je e-books en sjablonen downloadt. Je kunt de verkoop verhogen door eenvoudig een workflow en acties te creëren op basis van voorwaarden die je definieert en verkopers te helpen hun interacties met leads beter af te stemmen, in plaats van tijd te verliezen met het exporteren en importeren van lijsten en het voorbij laten gaan van kansen.

4. Verbeter de samenwerking op het gebied van verkoop en marketing

Sales kijkt vaak naar marketing voor gekwalificeerde leads; dat wil zeggen prospects die klaar zijn om discussies te voeren over het doen van een aankoop. Een geïntegreerd CRM- en e-mailmarketingplatform helpt de kwaliteit van leads te verbeteren door ervoor te zorgen dat goed verzorgde of geprepareerde, gekwalificeerde leads op het juiste moment in het klanttraject worden overgedragen aan sales.

In 2020 zag 80% van de bedrijven een toename in leads en Business2Community rapporteerde een gemiddelde toename in marketinggekwalificeerde leads van 451% door het automatiseren van touchpoints tijdens het klanttraject. Deze automatisering vermindert de werkdruk van marketeers en stelt hen in staat om hun focus te vergroten op het koesteren van leads en zich specifiek te richten op sterke verkoopleads.

e-mailmarketing

5. Ervaar meer gemak en zichtbaarheid met geïntegreerde CRM & e-mailmarketing

Het integreren van jouw CRM en e-mailmarketing is een meer betaalbare manier om je werkdag te stroomlijnen, de beheerlast te verminderen en leerhindernissen te verminderen in vergelijking met het beheren van meerdere, dure en gecompliceerde softwareoplossingen.

Met integratie kun je ook effectief resultaten analyseren en prestaties meten om je interne processen en verkoop- en marketingtactieken te verbeteren. Individueel kan elke applicatie metingen leveren rond de bepaalde functie, maar een geïntegreerd CRM- en e-mailmarketingplatform stelt je in staat om gecombineerde marketing- en verkoopgegevens te analyseren om de impact verbeterpunten en het verfijnen van strategieën te bepalen.

Door CRM te integreren met e-mailmarketing, kunnen bedrijven de successen en mislukkingen van elke belanghebbende en afdeling identificeren met gecentraliseerde, consistente en nauwkeurige prestatierapporten.

15-06-2023

Laat je reactie achter

var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();