In de snel veranderende digitale wereld zijn Customer Relationship Management (CRM) systemen essentieel voor bedrijven die voorop willen blijven. Terwijl de basisprincipes van CRM - het opbouwen en onderhouden van klantrelaties – gelijk blijven, zijn het de hulpmiddelen en technologieën die deze relaties ondersteunen die continu in ontwikkeling zijn. Van de kracht van kunstmatige intelligentie tot de personalisatie van klantcommunicatie, in deze blog nemen we je mee in vijf ontwikkelingen die de CRM-technologie doormaakt.
Customer Relationship Management (CRM) is een hulpmiddel dat bedrijven gebruiken om hun contacten met klanten te onderhouden. Het verzamelt informatie over klantinteracties, waardoor een bedrijf beter zicht heeft op wie hun klanten zijn en wat ze nodig hebben.
Met een CRM -systeem kunnen bedrijven hun klantgegevens op één plek bewaren, waardoor ze gemakkelijker kunnen bijhouden wanneer ze contact hebben gehad met klanten, wat er is besproken en welke diensten of producten de klant mogelijk interessant vindt.
Als we kijken naar de toekomst van CRM, is het duidelijk dat het zich blijft door ontwikkelen. Deze ontwikkelingen bieden bedrijven veel nieuwe kansen en uitdagingen waardoor bedrijven de relatie met klanten kunnen verbeteren. Laten we vijf belangrijke CRM ontwikkelingen bespreken die CRM-systemen de afgelopen jaren hebben veranderd.
Een van de meest spraakmakende ontwikkelingen is Artificial Intelligence (AI). Als je de juiste data tot je beschikking hebt kan je met behulp van AI veel menselijke taken automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan chatbots zoals ChatGPT, hiermee kan je gemakkelijk rapportages maken die inzicht geven in de relatie met je klanten of klantinteracties.
Meer weten of AI en CRM? Lees dan deze blog.
Met behulp van virtuele assistenten zoals Alexa, Siri of Google kunnen je medewerkers gemakkelijk klantgegevens opvragen, klanten registreren of snelle notities maken. Medewerkers kunnen via spraakopdrachten, wanneer ze bijvoorbeeld handsfree moeten bellen, informatie invoeren of opvragen. Hierdoor kan het werk efficiënter en mogelijk ook sneller worden afgerond.
Met CRM-systemen is het vaak goed mogelijk om rapportages op te vragen over bijvoorbeeld je klantgegevens of activiteiten. Deze gegevens kunnen enorm waardevol zijn op het moment dat je hier in de toekomst mee aan de slag gaat. Als uit het rapport bijvoorbeeld blijkt dat klanten in een bepaalde regio geen reactie geven op je e-mails, zou je hier op in kunnen spelen.
Door de groei van het aantal mobiele apparaten en het aantal mensen dat vanaf verschillende locaties werkt is het belangrijk dat je CRM-systeem ook mobiel is. Dit betekent dus dat alle medewerkers ongeacht hun locaties toegang tot de klantinformatie moeten hebben. Door ervoor te zorgen dat je medewerkers altijd en overal bij de gegevens kunnen, verhoog je ook je service richting klanten. Als een klant bijvoorbeeld belt met een vraag, kan je als ‘buiten de deur’ medewerker ook bij de informatie die je nodig hebt.
Met Act! kan je ook altijd en overal bij de klantgegevens, meer weten? Bekijk dan deze pagina.
Met de juiste CRM-systemen is geavanceerde segmentatie en targeting mogelijk. Met een CRM-systeem kan je bijvoorbeeld verzendlijsten aanmaken op basis van persoonscriteria of bedrijfscriteria. Door deze instellingen is het mogelijk om persoonlijke campagnes en communicatie te leveren aan je klanten.
Voor bedrijven is het essentieel om een goed CRM-systeem te hebben en op de hoogte te blijven van de trends en ontwikkelingen. Met Act! CRM én TendenZ als betrouwbare partner zorgen we er samen voor dat jouw bedrijf optimaal gebruik maakt van een CRM-systeem.
Benieuwd geworden naar het CRM-systeem Act!?
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.